دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

مهدی ربوشه‌: مدیرعامل سایپا: دایی مورد اطمینان ماست و به زودی می‌تواند بسیاری از معادلات لیگ را بر هم بزند.

خبر، دنباله جریانی بود که سال گذشته علی‌دایی را با برخوردی کاملاً قهری از معادلات تیم‌ملی حذف کرد. جریانی که سرمربی سایپا یکی، دو بار به طور غیرمستقیم درباره‌اش واکنش نشان داد و حتی پس از رسیدن به عنوان قهرمانی در فصل گذشته تأکید کرد که به بدترین شکل ممکن از تیم‌ملی کنار گذاشته شده است.

دایی گفت: وقتی برنده هستی خیلی‌ها سراغت را می‌گیرند و لباس دوست به تن می‌کنند اما وقتی می‌بازی تنها می‌شوی و بعد بلافاصله ادامه داد: امسال دوست و دشمن خودم را شناختم.

 درگیری دایی با کادرفنی

 موضوع درگیری لفظی علی دایی با کادر فنی درست به اندازه سرعت منتشر شدنش مورد تکذیب قرار گرفت. شایعه شده بود که دایی در جریان یکی از تمرین‌ها با منصور رشیدی که مربی دروازه‌بان‌های سایپاست درگیری لفظی پیدا کرده و این اتفاق البته در شرایطی رخ داده که علی دایی به لحاظ روحی تحت فشار خاصی قرار داشته است.

شایعه همین جا تمام نمی‌شود. به دنبال حاشیه‌سازی‌هایی که این روزها حتی برخی از مسئولان باشگاه سایپا مدعی‌اند جریانی از پیش تعیین شده برای تخریب علی دایی است، حتی گفته شده سرمربی با کاپیتان تیمش هم درگیری لفظی پیدا کرده، موضوعی که ابراهیم صادقی در واکنش به آن ابراز تعجب می‌کند و می‌گوید: واقعاً متأسفم.

 عده‌ای انگار تمام دغدغه‌شان به حاشیه کشیدن سایپاست. کاپیتان سایپا ضمن اشاره به ارتباط دوستانه‌اش با علی دایی ادامه می‌دهد: احترام دایی بر همه ما واجب است. شایعه هرگونه درگیری را تکذیب‌ می‌کنم. البته عجیب نیست که بعضی‌ها به دنبال چنین مقاصدی باشند. سال گذشته نیز بعد از هر باختی که تجربه می‌کردیم از این دست حاشیه‌ها مطرح می‌شد.

 حاشیه‌هایی که همگی دروغ بود. اشکالی ندارد، این هفته مس را می‌بریم تا همه بدانند تیم ما هیچ حاشیه‌ای ندارد. اینطوری خیال خیلی‌ها راحت می‌شود.وی سپس درباره نوع ارتباط دایی با تیمش تصریح می‌کند: حرفه‌ای. آقای دایی با بازیکنانش حرفه‌ای رفتار می‌کند. حرفه‌ای و در عین حال صمیمانه.

دایی در قواره‌های ملی

 «من نمی‌خواهم درباره تیم‌ملی حرف بزنم. اگر درباره سایپا سئوال یا انتقادی دارید، مطرح کنید.» این عبارات را دایی بارها در آخرین جلسه کنفرانس مطبوعاتی باشگاه سایپا که سه‌شنبه‌ها برگزار می‌شود به زبان آورد.

 این در حالی بود که اصرار برخی جریان‌های رسانه‌ای برای گرفتن پاسخی جنجالی از علی دایی درباره اتفاقات تیم‌ملی، حتی موجبات ناراحتی وی را نیز فراهم کرد. واکنش دایی در پاسخ به همه سئوال‌هایی که در حوزه سرمربیگری تیم‌ملی مطرح می‌شد، یک جمله تکراری بود؛در حال حاضر به تیم‌ملی فکر نمی‌کنم، چون تمام فکر و ذهنم سایپاست.

 اگرچه او در مصاحبه هفته گذشته خود با همشهری این را هم اضافه کرد: هرکسی که بگوید دوست ندارم روزی سرمربی تیم‌ملی شوم، دروغ گفته. وی در حالی پیام‌های غیرمستقیم خود را مخابره می‌کرد که بسیاری او را در قامت سرمربی تیم‌ملی نیز موفق می‌بینند.

 پیامدهای شکست در هفته دهم

باخت در هفته دهم بهانه خوبی بود تا جریان ضددایی شایعه درگیری او با کادرفنی و کاپیتان تیمش را طی چند روز شدت ببخشد. به‌خصوص اینکه دایی حالا موقعیت دیگر گزینه‌ها را نیز به خطر انداخته و آنها عملاً برای رقابت با وی از کمترین شانس ممکن برخوردارند.مدیرورزش سایپا درباره اتفاقات یکی، دو هفته اخیر تأکید می‌کند: احساس کردیم که جریانی قصد شیطنت دارد.

تقی‌زاده ادامه می‌دهد: آقای دایی هر قدر که نمی‌خواهد درباره مسائل تیم‌ملی حرف بزند انگار بعضی‌ها بیشتر تمایل پیدا می‌کنند این موضوع را در قالب سئوالات مختلف حاشیه‌ای مطرح کنند.در همین حال روز گذشته یک منبع آگاه گفت: ماجرا از گزینه شدن دایی برای احراز سمت سرمربیگری تیم‌ملی آب می‌خورد.

 این منبع آگاه ادامه می‌دهد: جریانی که پیشرفت دایی را تا مرز سرمربیگری تیم‌ملی به ضرر منافع خود می‌بیند با حاشیه‌هایی از جنس درگیری دایی با تیمش سعی دارد شخصیت حرفه‌ای وی را به چالش بکشد.در همین حال اما سعید تقی‌زاده تأکید دارد: در تمام طول مدتی که با دایی کار کرده‌ایم حتی یک بار هم به کسی توهین نکرده. او با همکاران خود تعامل بسیار دوستانه‌ای دارد و با شاگردانش همان طور که جدی برخورد می‌کند، صمیمی هم است.

مشاور مدیرعامل باشگاه سایپا درخصوص شایعه درگیری‌های لفظی دایی با کادر فنی و برخی بازیکنان تیم می‌گوید: به هیچ‌وجه صحت ندارد. 7 سال است که در سایپا کار می‌کنم اما در هیچ سالی تا این حد رفاقت و همدلی وجود نداشته.عباس دارابی تأکید می‌کند: می‌خواهند دایی و سایپا را تخریب کنند. تصمیمی که بارها به بن‌بست رسیده است.

 از دایی حمایت می‌کنیم

مدیرعامل باشگاه سایپا نیز معتقد است دایی به زودی می‌تواند بسیاری از معادلات لیگ را بر هم بزند. مهرداد هاشمی در گفت‌وگویی کوتاه با همشهری تأکید می‌کند: سال گذشته در شرایط سختی به دایی اعتماد کردیم. خب، نتیجه‌اش را هم دیدیم.وی درباره شرایط نه‌چندان خوب تیم علی‌دایی در جدول لیگ ضمن پرهیز از اشاره به موضوعات حاشیه‌ای می‌گوید: دایی مورد اطمینان مدیریت باشگاه است.

ما در روزهای سخت یکدیگر را تنها نمی‌گذاریم. بنابراین مطمئن باشید که مراودات میان کادر فنی و مدیریت باشگاه براساس اعتماد متقابل است. اما گفته می‌شود موضوع گزینه شدن دایی در رابطه با سرمربیگری تیم‌ملی موجبات نگرانی برخی جریان‌ها را فراهم آورده و شاید به همین دلیل است که عده‌ای سعی دارند در پی باخت هفته دهم سایپا مقابل نفت آبادان دایی و تیمش را وارد حاشیه کنند.

مدیرعامل باشگاه سایپا در واکنش به این تحلیل می‌گوید: طبیعی است. ما به این فشارها عادت داریم. اما در این بین چیزی عوض نمی‌شود، چون اینجا همه چیز سرجای خودش‌ قرار گرفته است. علی دایی نیز که تمایلی به گفت‌وگوی تلفنی ندارد در واکنش به تمام اتفاقات 2 هفته اخیر تأکید می‌کند: سه‌شنبه صبح در جلسه کنفرانس مطبوعاتی حرف‌هایم را مطرح خواهم کرد.

 به نظر می‌رسد تاکتیک به حاشیه کشیدن دایی توسط جریانی خاص از مختصات حرفه‌ای برخوردار نیست و شاید حسی شبیه به نگرانی از نزدیک شدن دایی به تیم‌ملی، اصلی‌ترین عامل طرح این بازی بوده، چه رسانه‌ها که از یک تکل تقریباً خشن به راحتی نمی‌گذرند و آن را در حاشیه تمرینات مطرح می‌کنند هرگز از کنار موضوع مهمی چون درگیری لفظی دایی با کادر فنی عبور نمی‌کنند.

 سکوت رسانه‌ای در واکنش به این خبر به وضوح از جریانی خبر می‌دهد که یک بار دایی را از کاپیتانی تیم‌ملی کنار گذاشت و این بار قصد دارد از گزینه شدن اسطوره برای سرمربیگری تیم‌ملی جلوگیری کند.

کد خبر 34589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز